Nu. Căci omul, după însăşi firea sa, e făcut să trăiască laolaltă cu semenii săi. Omul are, adică, în sine o pornire care-l atrage către semenii săi, de ajutorul cărora are nevoie pent...
mai mult
Asemenea datoriilor către sine însuşi, datoriile către aproapele se cuprind şi ele în trei virtuţi de seamă: 1) cinstirea sau resÂpectarea aproapelui; 2) dragostea către aproapele; 3) drep...
mai mult
Răspunsul ni-l dă Însuşi Mântuitorul, în frumoasa parabolă despre samariteanul milostiv (Lc 10, 29-37), care a legat rănile şi a dat ajutor celui căzut între tâlhari, fără să cerceteze ...
mai mult
Cinstirea aproapelui, ca şi cinstirea de sine însuşi, este recunoaşterea vredniciei pe care o are fiecare semen al nostru de la Dumnezeu şi înaintea lui Dumnezeu, ca om. Sfântul Apostol Pavel s...
mai mult
Împotriva cinstirii aproapelui se păcătuieşte prin dispreţuirea lui, adică prin nerecunoaşterea vredniciei şi a însuşirilor cu care l-a înzestrat Dumnezeu pe fiecare om. De asemenea se păc...
mai mult
Dragostea către aproapele este virtutea prin care creştinul doreşte şi voieşte aproapelui binele vremelnic şi veşnic, dându-şi totodată şi silinţa de a-i face acest bine. În virtutea ace...
mai mult
Da, şi încă ea este neapărat necesară pentru mântuire. Este adevărat că în fruntea tuturor datoriilor creştineşti stă dragostea către Dumnezeu. Pe aceasta o numeşte Mântuitorul „marea...
mai mult
Dragostea către aproapele, ca virtute creştină trebuie să fie: 1) Sfântă, ceea ce înseamnă că ea trebuie să decurgă din dragostea către Dumnezeu, care este Tatăl Ceresc al tuturor. „I...
mai mult
Da, şi tocmai prin aceasta se deosebeşte dragostea creştină de cea firească. Oricare altă dragoste poate să izvorască din aşteptarea unor foloase trecătoare; de la cel ce ne duşmăneşte, ...
mai mult
Sfânta noastră Biserică ne mai învaţă nu numai să nu-l urâm şi să nu-l prigonim pe vrăjmaşul nostru, ci: a) Să fim gata a ne împăca cu el (Mt 5, 23-24); b) Să fim iertători (Mt 28,...
mai mult